• حراج!
تشخیص مختصات و مشخصات هندسی ترک در مقاطع دوار بر اساس تئوری ارتعاشات خطی
  • تشخیص مختصات و مشخصات هندسی ترک در مقاطع دوار بر اساس تئوری ارتعاشات خطی
  • تشخیص مختصات و مشخصات هندسی ترک در مقاطع دوار بر اساس تئوری ارتعاشات خطی
  • تشخیص مختصات و مشخصات هندسی ترک در مقاطع دوار بر اساس تئوری ارتعاشات خطی
  • تشخیص مختصات و مشخصات هندسی ترک در مقاطع دوار بر اساس تئوری ارتعاشات خطی

پایان نامه تشخیص ترک در مقاطع دوار

990,000 ریال
بدون مالیات

تشخیص ترک در مقاطع دوار 

تشخیص مختصات و مشخصات هندسی ترک در مقاطع دوار بر اساس تئوری ارتعاشات خطی

بنابراین در پژوهش حاضر، بر اساس تئوری ارتعاشات خطی سیستم های پیوسته، معادله حرکت حاکم بر لوله در غیاب ترک استخراج می شود. مقدارنابالانسی ناشی از ترک با استفاده از تئوری ارتعاشات برای لوله های ترک دار استخراج شده و سپس با استفاده از این ضریب، ترک به صورت فنر پیچشی بدون جرم مدل شده اسکه دو قسمت سالم لوله را در محل ترک به یکدیگر متصل می سازد.

با توجه به این بخش در ادامه پژوهش پس از اعمال شرایط مرزی و بین مرزی به معادلات حاکم بر رفتار ارتعاش عرضی دو قسمت سالم لوله، معادله فرکانسی لوله ترک دار استخراج شده و سپس به بررسی اثرات پارامترهای ترک بر رفتار ارتعاشی لوله های ترک دار می شود . به منظور عیب یابی، از روش معکوس استفاده میگردد. 

تعداد

 

Security policy (edit with Customer reassurance module)

 

Delivery policy (edit with Customer reassurance module)

 

Return policy (edit with Customer reassurance module)

تشخیص مختصات و مشخصات هندسی ترک در مقاطع دوار بر اساس تئوری ارتعاشات خطی

 از عمده ‌ترين مسائلي كه انسان از زمان ساختن ساده‌ترين ابزارها با آن مواجه بوده است پديده شكست در اجسام مي‌باشد

و در واقع براي استفاده از مواد به صورت ابزارهاي گوناگون بايد مقاومت آنها را نيز مي‌دانست. بنابراين به جرأت مي‌توان گفت كه علم مقاومت مصالح عمري برابر عمر تاريخ دارد. البته روند شناخت و برآورد مقاومت اجسام از روشهاي تجربي و ابتدايي شروع شده و به روشهاي كاملاً علمي قرن حاضر رسيده است.

علم مقاومت مصالح داراي شاخه‌هاي گوناگوني مي باشد كه رشد قابل توجهي داشته اند. يكي از شاخه هاي اين علم با كاربرد زياد و تحليل علمي نسبتاً مشكل، مكانيك شكست مي‌باشد. به توجه به لزوم بكارگيري مواد جديد و گوناگون در گسترة وسيع تكنولوژي معيارهاي نويني در روش هاي طراحي را الزامي نموده است. در اين ميان علم مكانيك شكست مورد توجه خاصي قرار گرفته است.

مكانيك شكست به عنوان نظم مهندسي در دهه ۱۹۵۰ و توسط آقاي Georg Rirwin در لابراتور تحقيقاتي ناوال (NRL) معرفي شد. درسالهاي بعد در دهه ۱۹۶۰ مفاهيم مكانيك شكست طي تحقيقات مختلف در دانشگاهها و مراكز تحقيقاتي گسترش داده شدند. اصول مكانيك شكست كاربردهاي مختلفي در طراحي مهندسي شامل آناليز شكست سازهاي تردد و پيش بيني گسترش ترك خستگي ، دارند. با توجه به اينكه ۸۰ درصد شكست‌هاي ترد ريشه در گسترش ترك خستگي دارند استفاده از مكانيك شكست مي‌تواند بسيار مفيد باشد.

یکی از مهمترین و اصلیترین مشکلات در خطوط انتقال گاز ترک خوردگی و شکست لولهها است. با توجه به اینکه خطوط لوله معمولاً تحت فشار بالایی در حدود 1000 Psi میباشند، وجود مواد خورنده در گاز طبیعی شرایط را برای ایجاد خوردگی تنشی و خزشی مهیا میکند. در صورتی که فلز لوله استعداد خوردگی تنشی را دارا باشد، ترک خورده و باعث توقف پروسهی انتقال میگردد. همچنین به دلیل کارکرد ایستگاههای تقویت فشار در خطوط، تغییرات دبی، کاهش یا برداشت گاز، تغییرات فشاری در خطوط لوله ایجاد میشود که باعث ایجاد پدیدهی خستگی میگردد. مطالعات و تحقیقات متعددی در ارتباط با پدیدهی خوردگی تنشی و خزشی انجام گرفته است که از جمله آنها میتوان به فانگ و هانو که تاثیر پارامترهای محیطی و مکانیکی تغییر شکل خزشی و تنشی را بررسی کردهاند لیو و دو تاثیر ریزساختار را بر روی ترک خوردگی خنثی در لولههای X70 در محیطهای اسیدی بررسی نمودهاند. موسینکو و همکارانش شبیهسازی پیشرفت ترکهای درونی و مرزدانهای را به سبب وجود خوردگی تنشی در پلی کرستالها انجام دادهاند.

تشخیص مشخصات هندسی ترک در مقاطع دوار
300 قلم

مشخصات

مقطع فایل
کارشناسی ارشد
نوع فایل تحقیق پژوهشی علمی
فایل ورد و پی دی اف
تعداد صفحات
127
chat نظرات (0)