• حراج!
تحقیق نگهداری تعمیرات دیزل ژنراتور
  • پاسخ زمانی سیستم هاي ارتعاشی به کمک نرم افزار متلب
  • پایان نامه مهندسی مکانیک ارتعاشات
  • پاسخ زمانی سیستم هاي ارتعاشی به کمک نرم افزار متلب
  • تحقیق نگهداری تعمیرات دیزل ژنراتور

تحقیق نگهداری تعمیرات دیزل ژنراتور

190,000 ریال
بدون مالیات

تحقیق نگهداری تعمیرات دیزل ژنراتور

 

نحوه ی عملکرد ، نگهداری و روابط حاکم بر دیزل ژنراتور

 

 

 

امروزه شرکت ها و کارخانجات بیشتر از هر زمان دیگری وابستگی به یک منبع دائمی برق دارند،

تا از وسایلشان در مقابل نتایج تخریب کننده قطعی ناگهانی برق محافظت کنند. شاید فکر کنید که UPS(uninterrupted power supply) که شامل باتری های ذخیره کننده برق هستند، روش اقتصادی است، در حالیکه به طورمعمول این باتری ها تکنولوژی پیشرفته ای داشته و نگهداری سخت و هزینه بری دارند.در نتیجهبسیاری از شرکت ها در سیستم های برق آماده به کار( standby power systems) که در آنها دیزل ژنراتور آماده به کار و کلیدهای خودکار انتقال قدرت(ATS) نقش اصلی را بازی می کنند، سرمایه گذاری کرده اند.

سفارشی کردن محصول

برای این که بتوانید شخصی سازی خود را به سبد خرید اضافه کنید، فراموش نکنید که آن را ذخیره کنید
  • حداکثر 250 کارکتر
تعداد

 

Security policy (edit with Customer reassurance module)

 

Delivery policy (edit with Customer reassurance module)

 

Return policy (edit with Customer reassurance module)

تحقیق نگهداری تعمیرات دیزل ژنراتور

 

نحوه ی عملکرد ، نگهداری و روابط حاکم بر دیزل ژنراتور

 

 

 

امروزه شرکت ها و کارخانجات بیشتر از هر زمان دیگری وابستگی به یک منبع دائمی برق دارند،

تا از وسایلشان در مقابل نتایج تخریب کننده قطعی ناگهانی برق محافظت کنند. شاید فکر کنید که UPS(uninterrupted power supply) که شامل باتری های ذخیره کننده برق هستند، روش اقتصادی است، در حالیکه به طورمعمول این باتری ها تکنولوژی پیشرفته ای داشته و نگهداری سخت و هزینه بری دارند.در نتیجهبسیاری از شرکت ها در سیستم های برق آماده به کار( standby power systems) که در آنها دیزل ژنراتور آماده به کار و کلیدهای خودکار انتقال قدرت(ATS) نقش اصلی را بازی می کنند، سرمایه گذاری کرده اند.

دیزل ژنراتور به همراه یک سیستم باتری و شارژر در هنگام قطعی برق، برق را با تاخیر(delay) بسیار کم برق رابه مصرف کننده تحویل می دهد. کلیدخودکار انتقال قدرت وظیفه قطع و وصل کردن دیزل ژنراتور را به مدار دارد.

این دسترسی به برق دائمی به شرکت ها کمک می کند به نحوی  به کار ادامه دهند که نگران پایین آمدن بازده سیستم نیستند. البته نباید از احساس امنیتی که در کارکنان نهادینه می شود در حالیکه شرکت های رقیب در خاموشی به سر می برند به راحتی گذشت.

البته سرمایه گذاری در این سیستم ها نیز نسبتا هزینه بالایی دارد و بنابراین منطقی است شرکت ها باید مطلع از چگونگی استفاده از دیزل ژنراتور و نگهداری آن باشند تا برق را به طور دائمی و مطمئن برای فعالیت های اقتصادی داشته باشند.

 

 

 

دیباچه:

اما این سیستم آماده به کار همان طور که از نام آن انتظار می رود شامل دو قسمت موتور دیزل ( معمولا V-type) و ژنراتور(معمولا سه فاز القایی) می شود.(در بعضی حالات که مابرق بدون هیچ قطعی می خواهیم شامل یک سیتم شارژر و باتری هم می شود)

در بخش دیزل باید گفت تحقیقات بسیار زیادی در کشورهای صنعتی بر روی یک موتور احتراق داخلی انجام می شود که درمقابل چالش های آینده از قبیل آلودگی و سوخت اقتصادی سربلند بیرون بیاید، بنابراین باید تمامی تلاش را بر آن گذاشت که موتورهای دیزل امروزی با بازده بالایی کار کنند. این موتورها نسبت به موتورهای بنزینی بازده بالاتر و آلودگی کمتر اما سروصدای بیشتری دارند که علت آن را در فصل اول می یابیم و در ادامه با قطعات، نحوه کار، نگهداری، تکنولوژی ساخت این موتور توسط هر شرکت و روابط حاکم بر دیزل آشنا می شویم.

در فصل دوم با ژنراتور القایی که معمولا در دیزل ژنراتورها استفاده می شود، سیستم خنک کننده آن ، نحوه ی نگهداری و تعمیرات و روابط حاکم برآن آشنا می شویم.

و در نهایت با وصل کردن ایندو قسمت به برق خروجی می رسیم. روابطی که برقرار است، میزان مصرف سوخت ، ایجاد آلودگی توسط دستگاه، تکنولوژِی که هر شرکت برای نگهداری دیزل ژنراتور، با بعضی شرکتهای سازنده ی داخلی و نمایندگان شرکتهای خارجی سازنده دیزل ژنراتور آشنا میشویم که سرفصل سوم این تحقیق است.

فصل چهارم یک سرفصل تخصصی در مورد جایگزین های دیزل ژنراتور وآلودگی ذرات خروجی از آن است. بعلاوه معرفی شرکت پارسیان از تولید کنندگان داخلی و رویان پیشرو از نمایندگان شرکت های خارجی دیزل ژنراتور را داریم.

در نهايت مجموعه لغات كاربردي ديزل ژنراتور بيان مي شوند.

 

فهرست موضوعات

 

فصل اول

موتور دیزل

قطعات

خرابی های دیزل

نحوه ی نگهداری

شرکت های سازنده

فصل دوم

ژنراتور القایی

تاریخچه

رابطه گشتاور

نمودارها

            فصل سوم

                                    دیزل ژنراتور

نحوه ی نگهداری

نکات کلی

            فصل چهارم

                                    آلودگی و سروصدای دیزل

                                    ترکیب گازهای خروجی

جایگاه دیزل ژنراتور

                                    نورخورشید و باد جایگزین تمیز دیزل ژنراتور

                                    معرفی شرکت

            گلوساري ديزل ژنراتور

                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول

موتوردیزل

1-   موتور دیزل در مقابل موتور بنزینی :

ساده ترین راه برای فهم موتور دیزل مقایسه آن با یک موتور بنزینی معمولی همانند آنچه در ماشین شما وجود دارد است. هر دو احتراق داخلی هستند و سوخت در داخل محفظه سیلندر می سوزد. تفاوت بسیاری هم میان آنها موجود دارد که ازجمله وزن بیشتر موتور دیزلی در حالیست که یک قدرت تولیدی دارند و آن به دلیل تحمل بیشترنیروی دینامیکی و متمرکزتری است که در فشار بالاتری اعمال می شود. دلیل فشار بالاتر نسبت تراکم( یعنی nحجم تبدیل به یک حجم شود) بیشتر است، در موتور بنزینی بین 1:9 تا1:14 (بیشتر 1:10 استفاده می شود) و در موتور دیزل 1:16 تا 1:24 (بیشتر 1:18 استفاده می شود) استفاده می شود که بیشترین نسبت تراکم در هر دو مورد در آزمایشگاه صورت می گیرد.

سرو صدای زیادی موتور دیزل هم به دلیل همین نسبت تراکم بالا است و بعلاوه تعداد زیاد سیلندرهایی است که درآن استفاده می شود. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که موتور دیزل تنها هوا را فشرده و گرم کرده و به داخل محفظه ی احتراق می فرستد و این در حالی است که موتور بنزینی مخلوط سوخت و هوا را به داخل محفظه ی احتراق می فرستد.

ما برای احتراق سوخت سه روش داریم:

1)     سوختن با جرقه

2)     خودسوزی (دمایی که در آن سوخت خودبه خود می سوزد)

3)     جرقه همراه با خودسوزی(knocking)

در موتور بنزینی جرقه که وظیفه شمع است باعث احتراق می شود. یعنی کاربراتور در موتور بنزینی وظیفه ی مخلوط کردن سوخت و فرستادن آن به داخل محفظه ی احتراق را دارد اما در موتور دیزل ما خودسوزی داریم و هوای گرم و فشرده باعث احتراق سوختی می شود که انژکتور(injector) به حالت پودری در آورده است. این عامل باعث افزایش دمای موتور تا 695 سانتی گراد می شود. این موتورها به دلیل خودسوزی دارای کنترل سرعت با میزان سوخت وروردی نیستند و باید یا گاورنر(governor) سرعت آن را کنترل کرد.

2-   قطعات موتور دیزل

در شکل های زیر قطعات داخل بلوکه سیلندر را برای یک موتور خطی چهارسیلندر و بنزینی می بینید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در شکل زیر خود بلوکه سیلندر برای همان موتور قابل رویت است: (نام اجزای آن روی شکل به صورت لاتین نوشته شده است و به ترتیب چرخ زنجیر میل بادامک، صفحه نگهدارنده میل سوپاپ، میل سوپاپ، فیلتر روغن، بدنه موتور، قلاب بالابر، لوله ورود مایع خنک کننده، استارتر، پیستون، رینگ های پیستون، زنجیر سفت کن، ضربه گیر، واتر پمپ، پولی پمپ در فارسی برگردانده می شود)

 

 

 

 

 

 

 

 

در شکل زیر میل لنگ را به طور ریزتر بررسی می کنیم:

 

 

 

 

 

 

 

این میل لنگ برای یک موتور چهار سیلندر بود. در شکل زیر بلند کرد یک موتور دیزل هشت سیلندر خورجینی را از روی یک کامیون می بینیم:

 

تحقیق نگهداری تعمیرات دیزل ژنراتور
500 قلم

مشخصات

مقطع فایل
کارشناسی
نوع فایل تحقیق پژوهشی علمی
فایل ورد و پی دی اف
chat نظرات (0)